čtvrtek 15. srpna 2013

Když vám v Brně ujede vlak ...

... nemusíte nutně strávit čas čekáním na další v nádražní hale. Téměř hned naproti nádraží je už několik let Modelový svět. Cesta tam zabere jen tři minuty chůze, kolik času strávíte tam, záleží jen na vás.

Nám sice vlak neujel, ale spojení do Brna máme tak mizerné, že když jsme pozvaní na oběd, můžeme tam být už na snídani (můj táta snídá v 9), a pak dlouho nic. Nechce se mi jezdit na návštěvu tak brzo (popravdě se mi kolikrát nechce vůbec). A tak se touláme různě městem. Při poslední cestě do Brna jsem si vzpomněla na tuhle výstavu a tak byl program sobotního dopoledne celkem jasný. Sice otvírají až v 10, ale potřebovala jsem si ještě něco pokoupit... A pak už konečně na vláčky.




Vešli jsme do místnosti. Model kolejiště byl umístěn podél tří stěn a tvořil tvar písmene U. Je to největší vystavované kolejiště na Moravě. Jeho plocha je prý 60 m2 a po zhruba půl kilometru kolejí jezdí asi 40 vláčků. Vše je řízeno automatem. Pro děti jsou kolem kolejiště umístěna tlačítka, kterými mohou roztočit vrtule helikoptér, větrné elektrárny, nebo točnu v železničním depu. Modelář snad nezapomněl na nic. Můžeme vidět městečko, lunapark, menší nádražíčka i veliké nádraží s depem. Najdeme tu přehradu i starý hrad, pirátskou loď i návštěvníky z kosmu.



Když už jsme si všechno několikrát prohlédli a chtěli jít domů, přišla paní prodavačka (prostory slouží zároveň jako prodejna modelářských potřeb) a zhasla světlo. Prý už je noc. Všechno se ponořilo do tmy a jen světla aut, vlaků a okénka domečků zářily. Jen málokdo si povšiml, že na stropě nad námi vyšly také hvězdy. Když jsem k nim zvedla hlavu, napadlo mě, zda-li jsou uspořádány jako skutečné hvězdy na obloze, nebo jen nahodile. Odpověď na otázku jsem našla hned záhy - objevila jsem Malý a Velký vůz a pak i několik dalších souhvězdí.


Od výstavního modelu jsme se přesunuli do místnosti určené na hraní. Je tu instalovaná závodní dráha, dráha pro RC modely a kolejiště nazvané podle slavné mašinky "Tomáš", ten tu ale nejezdí. Výstavu jsme opouštěli po hodině a jedině s příslibem, že se sem zase někdy podíváme.



Brno 13.7.2013


Zdroj: http://kerria.pise.cz/340-kdyz-vam-v-brne-ujede-vlak.html


Zdroj: http://kerria.pise.cz/340-kdyz-vam-v-brne-ujede-vlak.html


Zdroj: http://kerria.pise.cz/340-kdyz-vam-v-brne-ujede-vlak.html


Zdroj: http://kerria.pise.cz/340-kdyz-vam-v-brne-ujede-vlak.html


Zdroj: http://kerria.pise.cz/340-kdyz-vam-v-brne-ujede-vlak.html

Žádné komentáře:

Okomentovat