Víkendové nebe v barvě azuru svádělo k tomu, aby
člověk konečně alespoň na chvíli opustil svůj brloh a nadýchal se
čerstvého vzduchu. Jenže na práci v zahrádce je přecejen ještě trochu
brzo, a tak jsme se rozhodli využít krásného předjarního dne k rodinnému
výletu. Cíl byl jasný: Už když jsme před časem viděli ve zprávách
ukázku z výstavy "Poznávej se" usoudili jsme, že by stála za návštěvu. Brzy ráno po snídani jsme tedy vyrazili směr Brno.
Jedná se o interaktivní výstavu, která má za úkol
návštěvníky hravou formnou seznámit s některými zajímavými fakty o
fungování lidského těla, o smyslech i názorně předvést, jak nás mohou
někdy smysly klamat.
Adámkovi bylo fungování lidského těla celkem fuk.
Ale výstava ho bavila, zřejmě proto, že si mohl vyzkoušet spoustu
neznámých "hraček". Hned po příchodu jej zaujalo velké modré "umyvadlo" s
příhodným názvem Černá díra. Vložením mince do drážky jsme mohli
sledovat jak funguje vír, mince kroužila po stěnách umyvadla a nabírala
čím dál větší rychlost, až skončila v černé díře odkud nebylo návratu
(sbírka na opravu exponátů). Naházeli jsme do černé díry asi deset
korun, než se nám podařilo Adámka přesvědčit, aby vyzkoušel další
"hračky".
Jako další si vyzkoušel "zedničit". Byla to stěna z
jakýchsi umělohmotných špejlků, které se protláčely na druhou stranu. K
vyrovnání stěny pak sloužil nástroj podobný zednickému hoblu, Adámkovi
dobře známému. Zatímco se bavil, my s manželem jsme si vyzkoušeli
ostatní exponáty, o nichž jsme usoudili, že vedle černé díry a zedničiny
nemají u tříleťáka šanci. Pak jsme se přesunuli do další místnosti.
Vysvětlili jsme Adámkovi, jak funguje labyrint a že musí kouličku
prohnat uličkami z bodu A na okraji do bodu B uprostřed. Tentokrát jsme
se i s Adámkem věnovali všem exponátům.
V další místnosti byla malá tělocvična. Tady se Adámek doslova vyřádil, i když ne vždy v souladu s uvedenými pokyny.
Např. žíněnku, která měla sloužit ke skoku do dálky a jeho změření si
klidně překonal v kotrmelcích.
V poslední místnosti ho nejvíce zaujala hra "na
postřeh" - panel se světelnými tlačítky. Smyslem hry bylo, co
nejrychleji zmáčknout tlačítko, které se právě rozsvítilo. Pokud jste to
nestihli do pár vteřin, zase zhaslo a rozsvítilo se jiné. Každé správně
zmáčklé tlačítko připsalo body. Kromě této hry tam bylo také zvukové
pexeso, přiznám se, že jsme to hráli všichni tři společně a i tak nám to
dalo dost práce. Úplně na závěr si Adámek v nestřeženém okamžiku
rozebral svého jmenovce ADAMA, ačkoliv jsem jednotlivé orgány dokázala identifikovat i
určit jejich přibližnou polohu v těle, stejně jsem je dávala zpátky
metodou pokus-omyl.
Celkem jsme na výstavě strávili něco málo přes dvě hodiny a moc si to užili. Návštěvu všem vřele doporučuji.
Zdroj: http://kerria.pise.cz/23-poznavej-se.html
Zdroj: http://kerria.pise.cz/23-poznavej-se.html
Zdroj: http://kerria.pise.cz/23-poznavej-se.html
Zdroj: http://kerria.pise.cz/23-poznavej-se.html
Zdroj: http://kerria.pise.cz/23-poznavej-se.html
Zdroj: http://kerria.pise.cz/23-poznavej-se.html
Zdroj: http://kerria.pise.cz/23-poznavej-se.html
Brno 6.3.2011
Zdroj: http://kerria.pise.cz/23-poznavej-se.html
Žádné komentáře:
Okomentovat